Wszystko, co powinieneś wiedzieć o wodzie

Woda w organizmie człowieka – zawartość i rola

Woda to główny składnik naszego organizmu, w zależności od  wieku, płci, klimatu a także budowy naszego ciała, może stanowić od 45% do 80%. W tabelce poniżej możesz zobaczyć zawartość procentową wody w zależności od wieku i płci. W przeliczeniu na kilogram masy ciała, dzieci mają większą zawartość wody niż dorośli. Warto też zauważyć, że w wieku 12 lat następuje różnicowanie ilości wody w zależności od płci – u chłopców mniej więcej w tym wieku, beztłuszczowa masa ciała zaczyna rosnąć o wiele szybciej niż u dziewczynek. 

Jak przestać jeść słodycze? Dietetyk podpowiada!

Ile razy powtarzałeś sobie – zjem wszystko z szafki “słodyczowej” i od jutra detoks? Na pewno zbyt wiele! 🙂 Nie martw się, nie ty jeden. Większość osób tak robi, ale mało kto się do tego przyznaje. Od zawsze powtarzam swoim pacjentom, że najważniejsze w naszej dietetycznej współpracy jest zrozumienie czym jest dieta, wykreślenie ze swojego słownika terminu cheat meal i stawianie sobie małych celów, bo tylko takie doprowadzą nas do wielkiego sukcesu! 

Czy w zdrowym jadłospisie jest miejsce na kawę?

Jedni kawę kochają i nie wyobrażają sobie bez niej dnia a inni zupełnie wykluczają jej spożycie. Pytając pacjentów o to, dlaczego zrezygnowali z picia kawy najczęściej słyszę – “kawa wypłukuje magnez”. Czy rzeczywiście tak jest czy może jest to tylko kolejny dietetyczny mit? Dowiesz się tego w tym artykule!

Sok grejpfrutowy a leki – czy to ma znaczenie?

Wiele osób traktuje popijanie leków z przymrużeniem oka. W końcu jakie to ma znaczenie czy to będzie woda, sok czy kawa? Niestety ma ogromne! Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że sposób i czas podawania leków są bardzo istotne. Z tego powodu lekarze zawsze zadają pytanie o przyjmowane leki – podczas wizyty należy podać WSZYSTKIE leki oraz SUPLEMENTY, jakie zażywasz – interakcje między nimi mogą być bardzo różne!

Zdrowe zakupy

Zakupy pod lupą – jak zrobić zdrowe zakupy?

Każdy z nas popełnia błędy podczas zakupów spożywczych. Nie każdy jednak wyciąga z nich wnioski a to właśnie one przybliżają nas do prawidłowych nawyków. Duża część pacjentów traktuje dietę jako chwilową przerwę od dobrego jedzenia. Na szczęście udało mi się wypracować taki system, że pod koniec współpracy okazuje się, że moja dieta jest na tyle smaczna i szybka w przygotowaniu, że pacjenci nie chcą z niej rezygnować i korzystając z zaproponowanych przeze mnie posiłków sami komponują swój całodniowy jadłospis! Dla mnie to zawodowe spełnienie, bo uważam, że edukacja żywieniowa jest bardzo ważna 🙂