Blog - instytutzdrowejdiety Wrocław

Zdrowa i smaczna ryba – jak ją szybko przygotować?

Wielu pacjentów podczas wywiadu żywieniowego mówi, że nie spożywa ryb (lub robi to bardzo sporadycznie i bez przyjemności), bo właściwie nie umie ich przygotować. Mimo tego, że w sieci można znaleźć wiele przepisów, często są one żmudne i zawierają niekończącą się listę składników, dlatego robimy to, co umiemy w Polsce najlepiej – filet z mrożonej ryby obtaczamy w bułce tartej i smażymy na patelni. Ja dzisiaj przygotowałam dwa ulubione przepisy moich pacjentów na rybę. Zobacz, jakie to proste!

Jestem wegetarianką – jak dostosować rozszerzanie diety u dziecka, aby uniknąć niedoborów?

Dieta wegetariańska staje się w Polsce i na świecie coraz bardziej popularna, a jej korzystny wpływ na zdrowie potwierdza szereg badań naukowych. Amerykańskie Stowarzyszenie Dietetyków potwierdza, że odpowiednio zbilansowana i odżywcza dieta wegetariańska jest zdrowa i bezpieczna na każdym etapie rozwoju i życia człowieka.

Czy w zdrowym jadłospisie jest miejsce na kawę?

Jedni kawę kochają i nie wyobrażają sobie bez niej dnia a inni zupełnie wykluczają jej spożycie. Pytając pacjentów o to, dlaczego zrezygnowali z picia kawy najczęściej słyszę – “kawa wypłukuje magnez”. Czy rzeczywiście tak jest czy może jest to tylko kolejny dietetyczny mit? Dowiesz się tego w tym artykule!

Sok grejpfrutowy a leki – czy to ma znaczenie?

Wiele osób traktuje popijanie leków z przymrużeniem oka. W końcu jakie to ma znaczenie czy to będzie woda, sok czy kawa? Niestety ma ogromne! Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że sposób i czas podawania leków są bardzo istotne. Z tego powodu lekarze zawsze zadają pytanie o przyjmowane leki – podczas wizyty należy podać WSZYSTKIE leki oraz SUPLEMENTY, jakie zażywasz – interakcje między nimi mogą być bardzo różne!

Zdrowe zakupy

Zakupy pod lupą – jak zrobić zdrowe zakupy?

Każdy z nas popełnia błędy podczas zakupów spożywczych. Nie każdy jednak wyciąga z nich wnioski a to właśnie one przybliżają nas do prawidłowych nawyków. Duża część pacjentów traktuje dietę jako chwilową przerwę od dobrego jedzenia. Na szczęście udało mi się wypracować taki system, że pod koniec współpracy okazuje się, że moja dieta jest na tyle smaczna i szybka w przygotowaniu, że pacjenci nie chcą z niej rezygnować i korzystając z zaproponowanych przeze mnie posiłków sami komponują swój całodniowy jadłospis! Dla mnie to zawodowe spełnienie, bo uważam, że edukacja żywieniowa jest bardzo ważna 🙂